Sunday, May 11, 2014

Meal Shakes - Minuman Nutrisi Lengkap!

Khasiat Makanan Seimbang dari Meal Shakes Shaklee Yang Lazat!

Disebabkan kesibukan kerjaya dan sebagainya kebanyakan ibu bapa hari ini lebih cenderung memberi kepada anak-anak makanan segera kerana mudah, sedap dan digemari ahli keluarga.

Mampukah makanan segera memberikan khasiat makanan lengkap berkhasiat?

Sayangi keluarga anda dengan mengambil tahu kesan buruk dari segi kesihatan yang bakal diterima akibat amalan pemakanan yang tidak betul, iaitu sekadar sedap & kenyang sahaja. Tambahkan Meal Shakes Shaklee dalam sajian makanan anda sebagai jaminan zat yang diperlukan sistem tubuh kita.

Melihat kepada Piramid Makanan Seimbang, memang sangat sukar untuk kita sebagai ibu bapa hari ini untuk memenuhinya. Tambahan bekalan mentah yang telah kita terima bukan lagi segar tetapi nampak segar kerana bahan kimia/ pengawet. Manakala kepanasan ketika memasak juga merosakkan banyak nutrien-nutrien penting, contoh telur apabila bertukar warna dari jernih kepada putih apabila masak, protinnya telah rosak, untuk mendapat khasiatnya adalah dengan memakannya mentah atau separuh masak.

Cara mudah dan selamat ialah dengan menambahkan Meal Shake Shaklee. Jangan cuba berjimat dalam hal kesihatan kerana healthy is wealthy!

Kenapa Meal Shake Shaklee?
Dr Forest C Shaklee, pengasas Shaklee Foundation, sejak dari seawal tahun 1915 telah dapat melihat bahawa di masa depan dalam kehidupan moden dan negara maju, maka tidak akan ada banyak lagi bekalan makanan segar, udara segar dan masa yang mencukupi untuk penyediaan makanan seimbang dan berkhasiat.

Tetapi sel-sel tubuh manusia tetap memerlukan nutrien-nutrien yang sama untuk menjalankan fungsi-fungsinya. Tambahan pula dengan kadar pencemaran yang bertambah keperluan nutrien tertentu turut bertambah atau keadaan penyakit akan bertambah.

Oleh itu, beliau telah mencipta berbagai bentuk dan pilihan supleman yang bersesuaian untuk setiap peringkat usia dan keperluan berlandaskan kajian sainsnya yang hebat dibantu barisan saintisnya yang terpilih (The Shaklee Difference).

Salah Satu Ciptaan Hebat Beliau Untuk Keperluan Kanak-kanak yang sedang Membesar, Orang Tua, Orang Yang Ingin Menguruskan Badan dan Orang-Orang Yang Sentiasa Sibuk iaitu Meal Shake Shaklee yang lazat dan berkhasiat lengkap.



Khasiat Meal Shake Shaklee
  • Nutrisi lengkap – mengandungi 24 jenis vitamin dan mineral dan zat perlu yang lengkap dan seimbang bagi memastikan penyerapan ditahap maksima. Turut mengandungi lecithin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Mengandungi Protin (tidak mengandungi laktosa) membantu membaik-pulih dan pembinaan sel-sel dari hujung kaki ke hujung rambut.
  • Membantu Tumbesaran - mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan olih tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  • Anti oksida - mengandungi vitamin ACE, zink, selenium yang merupakan ejen antioksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan Seri Wajah - mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan copper yang cukup untuk membantu sel-sel darah merah yang sihat sekali gus untuk wajah berseri dan kulit yang sekata.
  • Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut yang membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari lemak dan usus.
  • Kelazatan Rasanya - minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang perasa, perisa, pewarna tiruan dan gula tiruan.




Nota:  Hanya 120 kalori untuk setiap hidangan. Boleh dicampur/dikisar bersama buah-buahan, Shaklee Energizing Soy Protein, atau apa jenis minuman kegemaran. Lazat dinikmati dalam air sejuk mahupun suam.

CUBA, RASA & KONGSI !!!

:: HP 013-4309343 (sms / whatsapp)
:: Shaklee ID 874901
:: FB Page: Your Healthy Steps



No comments: